Most Read
Most Commented
Read more like this

This notion that the United States is getting ready to attack Iran is simply ridiculous...Having said that, all options are on the table." President George W. Bush, FebruarI 2005

US President George W Bush has said efforts were on to resolve the Iran issue diplomatically but refused to rule out the use of nuclear weapons against the country in the event of a showdown.

"We want to solve this issue diplomatically and are working hard to do so," Bush told reporters.

Asked if options on Iran included plans for a nuclear attack the President said "All options are on the table." 19 April (Press Trust of India)

Dalam satu tulisan, saya telah mengatakan bahawa pada 21 Mac 2006 yang lalu Bursa Saham Tehran yang menjalankan jual-beli minyak dengan tidak menggunakan Dolar, akan dibuka di Iran.

Langkah kerajaan Iran ini akan dibaca oleh White House sebagai percubaan Iran untuk memecahkan hegemoni Dolar ke atas pasaran bahan bakar minyak. Tindakan Iran menjual-beli minyak dengan Euro ini akan menyebabkan berlakunya kucar-kacir terhadap dolar dan ekonomi Amerika.

Amerika pasti akan melihat tindakan Iran ini sebagai serangan ekonomi. Jawabnya Iran akan diserang. Tulisan saya Hegemoni dolar dan Iran itu ada yang salah dan ada yang betul.

Unlocking Article
Unlocking Article
ADS