Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Seni & Hiburan
Pelakon imbau kenangan Little House on the Prairie
Diterbitkan:  Oct 9, 2015 12:00 PM
Dikemaskini: 4:19 AM

Masih ingat siri popular di televisyen pada 1970-an dulu, Little House on the Prairie ?

Semalam sebahagian daripada pelakon siri berkenaan bertemu untuk bercerita tentang pengalaman paling diingati masing-masing sepanjang tempoh penggambaran drama keluarga itu.

Mereka adalah Melissa Gilbert ( gambar ), Dean Butler, Matthew Labyorteaux dan Rachel Lindsay Greenbush yang berkongsi pengalaman masing-masing bekerja dengan mendiang Michael Landon yang dianggap mereka sebagai "bapa kedua".

Dalam salah satu segmen, Melissa (membawa watak Laura Ingalls) mendedahkan 'ketakutan' dialami ketika dicium untuk kali pertama di set penggambaran.

Adegan itu membabitkan Melissa, 51, dan Butler, 59 (membawa watak Almanzo James Wilder).

Gilbert masih remaja ketika itu.

Kenangan hampir empat dekad

Rachel pula yang membawa watak Carrie Ingalls menceritakan kali pertama dia bertemu suaminya kini adalah di set penggambaran siri berkenaan.

Namun ketika itu Rachel baru berusia tujuh tahun!

Kini berusia 45 tahun Rachel berkahwin dengan suaminya tahun lalu di bawah sebatang pokok yang menjadi tempat pertama mereka bertemu 38 tahun lalu.

Little House on the Prairie berkisah mengenai sebuah keluarga yang hidup di rumah ladang di Walnut Grove, Minnesota, antara 1870-an hingga 1880-an.

Ia adalah adaptasi daripada siri buku karya Laura Ingalls Wilder berujudul Little House .

Penerbit Eksekutif NBC Ed Friendly meminta Landon mengarahkan siri pengenalan dan dipersetujui - dengan syarat dia dibenarkan membawa watak Charles Ingalls.

Filem pengenalan ditayangkan kali pertama pada 20 Mac 1974 dan siri berkenaan terus disiarkan di televisyen sehingga Mei 1982.

Dalam pertemuan semalam, pelakon terbabit banyak bercerita mengenai pengalaman silap, serta keputusan Melissa bertanding untuk jawtaan dalam Kongres.

Lihat Komen
ADS