Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Surat

Masalah kekurangan parkir di Hosiptal Umum Miri menyebabkan ramai pemandu meletak kereta mereka di lorong atau dipinggir jalan sehingga menyebabkan kesesakan lalulintas.

Disebabkan kekurangan tempat parkir menyebabkan ada juga pemandu terpaksa meletakkan kenderaan  mereka di luar pagar hospital terutama waktu kemuncak.

Kadang-kadang mereka terpaksa parkir berdekatan dengan bangunan hospital untuk menghantar pesakit yang terlalu sukar untuk berjalan jauh akibat tiada parkir yang berdekatan.

Kawasan parkir dalam kawasan Hospital Miri patut ditambah lagi untuk mengelak para pemandu meletak kenderaan mereka sebarangan yang boleh menyebabkan kesesakan lalulintas dalam kawasan hospital.

Diperhatikan waktu paling sesak ialah ketika waktu pulang dari pejabat di mana kenderaan berderet panjang untuk keluar dari kawasan hospital.

Pihak Hospital Miri seharusnya mencari tapak baru yang sesuai untuk menampung kawasan parkir dalam kawasan hospital untuk mengelak kesesakan lalulintas.

Kita cadangkan ada kawasan yang mungkin sesuai yang terdapat di sebelah kawasan surau Hospital Miri yang boleh digunakan sebagai kawasan parkir tambahan.

Harap perkara ini mendapat perhatian yang sewajarnya dari pihak hospital agar masalah kekurangan parkir di Hospital Umum Miri dapat diatasi dengan segera dengan menambahkan lagi tapak baru yang sesuai untuk memudahkan para pemandu meletakkan kenderaan mereka dengan sewajarnya.

Kerjasama dengan pihak yang berkenaan untuk mengatasi masalah ini dari berpanjangan amat dihargai.


JOFREE JARAIEE timbalan pesuruhjaya PAS III Sarawak dan yang dipertua PAS Miri.

Lihat Komen
ADS