Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini

Saya tidak nafikan bahawa Umno berhak memberikan penjelasan kepada ahli parti berkenaan isu yang dikaitkan dengan presidennya.

Tetapi harus disedari bahawa Datuk Seri Najib Tun Razak ialah perdana menteri Malaysia dan 1MDB adalah milik kerajaan Malaysia di bawah kementerian kewangan yang mana Najib juga adalah menterinya.

Krisis yang melanda 1MDB memberi kesan langsung kepada status kewangan negara yang mana rakyat sebagai pembayar cukai adalah antara penyumbang terbesar pendapatan negara.

Lainlah jika Umno berpendirian bahawa harta dan wang kerajaan adalah milik Umno.

Kalaulah Najib melihat ada kewajaran memberikan penjelasan kepada para ketua Umno bahagian berkenaan isu yang dikaitkan dengan, maka amat wajar sekali jika Najib menjelaskan isu ini di Parlimen.

Ini kerana, rakyat Malaysia bukan ahli dan penyokong Umno sahaja. Harus diingati bahawa BN hanya menguasai 47.38 peratus undi sahaja daripada seluruh rakyat Malaysia dalam pilihan raya umum ke-13, dan saya yakin kini ia semakin merosot.

Tidak cukup dengan siasatan oleh Jawatakuasan Kira-kira Wang Negara dan Ketua Audit Negara sahaja, Najib mesti jelaskan isu ini di Parlimen.


DATUK DR MOHD KHAIRUDDIN AMAN RAZALI ahli parlimen Kuala Nerus.

Lihat Komen
ADS