Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini

Ketua Dewan Pemuda PAS Nasruddin Hassan berkata siri permohonan maaf yang dilakukan perdana menteri sejak akhir-akhir menunjukkan bahawa kerajaan mengakui kesilapan mereka dalam mentadbir negara.

Namun, kesilapan itu tidak boleh diselesaikan dengan meminta maaf sahaja, tetapi perlu diiringi dengan "mengembalikan hak rakyat," kata Nasruddin.

NONE "Macam orang yang curi motosikal kita, dia boleh minta maaf tapi dia kena pulangkan motosikal kita," tegasnya dalam satu sidang media hari ini.

Beliau mengemukakan analogi itu ketika menyenaraikan "hak rakyat" yang perlu dikembalikan perdana menteri, antaranya bayaran royalti minyak di Kelantan dan Terengganu.

Selain itu, perdana menteri juga perlu mengembalikan hak mangsa yang ditahan di bawah ISA sebelum ini, katanya.

Tambahnya, perdana menteri juga tidak boleh lari daripada isu "rampasan kuasa ke atas kerajaan Perak" dan perlu mengembalikan pentadbiran kerajaan itu.

Dalam pada itu, beliau berkata Dewan Pemuda PAS juga merancang untuk mengadakan kerjasama dengan pusat kajian Institut Integriti Malaysia untuk menyediakan calon daripada barisannya dalam menghadapi pilihan raya umum akan datang.

Nasruddin berkata rancangan kerjasama itu bertujuan untuk membolehkan calon Pemuda PAS itu diyakini rakyat.

Program itu mungkin melibatkan kursus, ujian praktikal dan juga mungkin melibatkan perisytiharan harta, katanya lagi dalam satu sidang media hari ini.

ADS