Kemarahan pemandu lori muncul kembali

Selepas tiga hari mogok pemandu lori terhadap pengendali depot - yang melumpuhkan industri import-eksport Pelabuhan Klang - perasaan tidak puas hati dilihat masih belum reda.

Ini susulan hasil mesyuarat Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri bersama Lembaga Pelabuhan Klang, pengendali depot dan kumpulan berkepentingan semalam.

NONEMenurut sumber yang terlibat, penyelesaian akhir tidak ditetapkan tetapi kementerian memberikan jamiman akan menyelesaikan perkara itu dengan syarat mogok tidak diteruskan.

"Mereka kata tiada lagi mogok, kamu akan balik bekerja dan kami akan cari penyelesaian untuk perkara ini," dakwanya.

Pada 2 Mei lalu, ribuan pemandu lori kontena dilaporkan berdemonstrasi di Pelabuhan Klang bagi membantah kenaikan caj yang dikenakan pemilik depot terhadap mereka bagi menghantar atau mengambil kontena di pelabuhan itu.

[Baca berita penuh]
 



PERINGATAN: Malaysiakini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.