Mat Sabu: Terima kasih rakyat Malaysia

Sekretariat Himpunan Kebangkitan Rakyat mengucapkan setinggi-tinggi tahniah kepada rakyat Malaysia yang telah sama-sama melakar sejarah pada 12 Januari 2013 lalu.

Pengerusinya, Mohamad Sabu berkata perhimpunan tersebut, yang menurutnya dihadiri 500,000 perserta adalah bukti apa yang diperjuangkan selama ini oleh Pakatan Rakyat, "iaitu rakyat perlu diberikan peluang berhimpun secara aman dan bebas menyatakan pendapat."

NONEKatanya, sekretariat itu juga mengucapkan ribuan terima kasih kepada semua pihak yang terlibat menjayakan Himpunan ini terutamanya anggota keselamatan dari PDRM, pengurusan Stadium Merdeka, pasukan Unit Amal serta para pimpinan NGO dan parti politik.

"Kami juga menghargai kesabaran orang ramai yang terpaksa menghadapi kesesakan jalan raya pada hari tersebut," katanya.

Beliau juga memaklumkan bahawa kutipan dari orang ramai pada hari tersebut adalah berjumlah RM268,802.10.

"Jumlah ini akan digunakan bagi menampung  perbelanjaan Himpunan Kebangkitan Rakyat yang telah  dianjurkan di seluruh negara baru-baru ini.

"Sokongan dari orang ramai sangat mengharukan dan menjadi peniup semangat untuk Pakatan Rakyat terus  berusaha memperbaiki sistem negara tercinta ini  yang telah dirosakkan oleh pemerintahan BN," katanya.
 
Katanya, usaha tersebut tentunya memerlukan sokongan dan dokongan berterusan dari orang ramai terutama menjelang  Pilihanraya Umum ke 13 akan datang.

Oleh itu, beliau merayu orang ramai agar terus menghulurkan sumbangan akaun Tabung Impian  Rakyat Malaysia.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 



 

 



PERINGATAN: Malaysiakini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.