Pembantu rumah dakwa didera majikan

Seorang pembantu rumah warga Indonesia melarikan diri dari rumah majikannya di Subang Bestari di Shah Alam dengan mendakwa dia menjadi mangsa dera sejak lapan bulan lalu.

Ketua Polis Daerah Sungai Buloh Supt Junaidi Bujang berkata Maria Roberta Sain, 30, yang mendakwa sering dipukul majikannya, bertindak melarikan diri sebelum membuat laporan di Balai Polis Subang Jaya pada kira-kira 7 malam, Khamis lalu, dengan bantuan orang awam.

"Mangsa mengalami luka, lebam dan kesan parut di seluruh badan. Wanita itu  mendakwa majikan memukulnya dengan menggunakan tangan, kaki dan objek seperti berus lantai.

"Menurut mangsa, majikan pukul dia kerana tidak berpuas hati dengan cara dia menjalankan kerja rumah," katanya kepada pemberita.

Junaidi berkata pembantu rumah itu dihantar ke Hospital Sungai Buloh untuk pemeriksaan lanjut.

Susulan itu, seorang wanita berusia 40 tahun telah menyerah diri di Ibu Pejabat Polis Daerah Sungai Buloh pada 3 petang tadi untuk membantu siasatan.

Junaidi berkata kes disiasat mengikut Seksyen 324 Kanun Keseksaan kerana mendatangkan cedera.

- Bernama
 



PERINGATAN: Malaysiakini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.