Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini

Penyandang timbalan presiden PKR Azmin Ali berkata beliau bimbang tindakan calon yang membentuk kumpulan tertentu dalam pemilihan akan menjejaskan masa depan parti.

Beliau merujuk kepada gandingan Saifuddin Nasution, Rafizi Ramli dan Nurul Izzah Anwar dalam pemilihan parti yang akan berlangsung pada Mei.

“Kebimbangan saya ialah pembentukan pakatan dan kumpulan ini tidak sihat kepada masa depan parti,” katanya yang menambah, masa depan PKR ditentukan oleh anggota dan bukannya oleh golongan tertentu.

“Namun saya menyambut baik hasrat rakan-rakan saya untuk tawar khidmat kepada parti dan harap proses pemilihan kali ini akan berjalan baik teratur dan berdasarkan rekod prestasi mereka yang tawarkan khidmat kepada parti,” katanya.

Saifuddin mencabar kedudukan Azmin sebagai timbalan presiden manakala Rafizi dan Nurul Izzah merebut jawatan naib presiden.

Kritikan Azmin itu timbul selepas beliau mengumumkan tidak terlibat dengan mana-mana fraksi dan pemilihan tersebut akan ditentukan oleh anggota PKR dan bukannya oleh mana-mana “kartel”.

[Baca berita penuh]

ADS