Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
Amah maut dalam kejadian samun
Diterbitkan:  Aug 1, 2014 6:38 AM
Dikemaskini: 10:41 PM

Seorang amah warga Filipina ditemui mati di sebuah bilik stor di pangsapuri Jalan Choo Cheng Khay, Kampung Attap di ibunegara malam tadi.

    

Mangsa yang hanya dikenali sebagai Rany, 35, dipercayai dibunuh dalam kejadian samun sebelum mayatnya ditemui majikannya setelah pulang daripada makan malam di luar pada kira-kira jam 9 malam.

    

Ketua Polis Daerah Dang Wangi ACP Zainuddin Ahmad berkata mayat mangsa yang masih lengkap berpakaian ditemui dengan dua kesan kecederaan di kepala dipercayai akibat dipukul dengan objek tumpul dan keras.

    

Bagaimanapun, emak kepada tuan rumah yang menghidap strok berusia 75 tahun itu tidak dicederakan oleh suspek, katanya kepada pemberita di sini awal pagi ini.

    

"Wanita itu hanya boleh mendengar tetapi tidak boleh bercakap serta tidak diapa-apakan oleh suspek ketika menyamun rumah tersebut," katanya.

    

Menurut Zainuddin amah berkenaan telah berkhidmat dengan keluarga majikannya selama setahun 10 bulan dan ditugaskan untuk menjaga warga emas itu yang lumpuh itu.

    

Beliau berkata hasil siasatan awal mendapati kejadian itu dipercayai berlaku pada kira-kira 10.30 malam, apabila pintu dan jeriji rumah tersebut tidak dikunci.

    

"Polis tidak menemui sebarang senjata yang digunakan oleh suspek untuk memukul mangsa kecuali seterika berhampiran mayat mangsa...siasat masih dijalankan," katanya.

    

Menurutnya, motif pembunuhan dipercayai samun dan kes disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan.

    

Mayat dihantar ke Hospital Kuala Lumpur untuk dibedah siasat.

    

- Bernama

Lihat Komen
ADS