Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
Kementerian nafi pemandu bas mogok di CIQ
Diterbitkan:  Aug 1, 2014 5:50 PM
Dikemaskini: 9:52 AM

Operasi kutipan tol di Kompleks Kastam, Imigresen dan Kuarantin (CIQ) di Bangunan Sultan Iskandar, Johor Bahru hari ini berjalan lancar tanpa sebarang masalah.  

    

Kementerian Kerja Raya dalam satu kenyataan menafikan berlaku kejadian mogok oleh pemandu bas di kompleks itu pagi tadi.  

    

"Apa yang berlaku hanyalah kekecohan kecil disebabkan oleh keengganan dua orang pemandu bas untuk membayar tol yang dikenakan di CIQ," katanya.  

    

Menurut kenyataan itu, kerajaan memandang serius kejadian tersebut dan akan mengambil tindakan tegas mengikut lunas undang-undang ke atas pemandu bas yang tidak bertanggungjawab.

    

Beberapa agensi media hari ini melaporkan berlaku kejadian mogok oleh pemandu bas kilang dari Malaysia yang enggan memasuki Singapura sehingga menyebabkan kesesakan luar biasa di Tambak Johor selama beberapa jam awal pagi ini.

    

Ia didakwa berpunca daripada kadar tol baharu bagi kenderaan yang keluar dan masuk ke Malaysia, selain kenaikan bayaran Permit Masuk Kenderaan ke Singapura yang kedua-duanya berkuatkuasa hari ini.

    

Dalam pada itu, menurut kenyataan itu, pegawai daripada Lembaga Lebuhraya Malaysia (LLM), Lebuhraya Penyuraian Timur (EDL) dan Lebuhraya Utara Selatan (PLUS) akan berada di lokasi berkenaan bagi memantau keadaan dan memastikan kesesakan trafik dapat dikurangkan.

    

- Bernama

Lihat Komen
ADS