Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita

Polis Diraja Malaysia (PDRM) menempatkan diri dalam kedudukan selesa ke suku akhir Piala Malaysia 2014 selepas mengekalkan rekod tanpa kalah pada pusingan pertama perlawanan peringkat

kumpulan malam tadi.

PDRM, selaku juara Liga Perdana musim ini, melengkapkan pusingan pertama dengan rekod bersih selepas mengalahkan T-Team 4-1 bagi saingan kumpulan D di Stadium Tuanku Abdul Rahman, Paroi.

'The Cops' membuka tirai jaringan pada minit ke-12 menerusi Bobby Gonzales, seterusnya pemain import, Ashfaq Ali yang berasal dari Maldives, meledakkan gol kedua pada minit ke-23 dan Bobby sekali lagi menjaringkan gol ketiga pada minit ke-66.

Seterusnya, Charles Souza Chad mengesahkan kemenangan PDRM menerusi jaringan keempat pada minit ke-83 manakala gol tunggal T-Team disumbangkan oleh pemain import dari Rwanda, Jimmy Mulisa pada minit ke-86.

Dalam pada itu, pasukan Pahang gagal mengekalkan rekod tanpa kalah selepas tewas 2-3 kepada Felda United dalam saingan kumpulan A di Stadium Darul Makmur, Kuantan.

Dua gol Felda United dijaringkan oleh pemain import Edward Junior Wilson dari Liberia pada minit ke-23 dan minit ke-63, seterusnya gol kemenangan pasukan itu dijaringkan oleh Shukor Adan (76') manakala gol Pahang dijaringkan oleh R.Gopinathan pada minit ke-17 dan sepakan penalti Matias Conti (49').

Selangor pula menduduki tempat kedua kumpulan D dengan pungutan enam mata selepas menewaskan Sime Darby 2-0 di Stadium Majlis Perbandaran Selayang.

Pemain import skuad Gergasi Merah, Paulo Rangel menjaringkan gol pertama pada minit ke-16 dan Mohd Hazwan Bakri (34').

Bagi perlawanan kumpulan C pula, Johor Darul Ta'zim (JDT) mencatatkan kemenangan selesa menewaskan pasukan tuan rumah Pulau Pinang 3-1 di Stadium Bandaraya, Pulau Pinang.

JDT meraih gol pertama menerusi Mohd Amri Yahyah pada minit ke-13, Safiq Rahim (15') dan pemain import, Jorge Pereyra Diaz (67') manakala gol tunggal pasukan tuan rumah menerusi Lee Gil Hoon (65').

JDT kekal mendahului Kumpulan C dengan pungutan tujuh mata manakala Kelantan berada di tangga kedua, dengan enam mata selepas menewaskan pasukan Angkatan Tentera Malaysia (ATM) 3-0 di Stadium Shah Alam.

Selepas terikat 0-0 pada separuh masa pertama, 'The Red Warriors' menerusi pemain import mereka Francis Forkey Doe berjaya menjaringkan gol pertama pada minit ke-51 diikuti dua gol oleh Mohd Badhri Radzi pada minit ke-60 dan 89'.

Sementara itu, pasukan Johor Darul Ta'zim II (JDT II) menewaskan wakil dari Singapura, Lions XII 2-1 bagi saingan kumpulan A di Stadium Majlis Perbandaran Pasir Gudang.

Fandi Ahmad menjadi wira pasukan JDT II apabila menjaring gol kemenangan pada minit ke-84.

Gol pertama JDT II dijaringkan oleh Shafiq Shaharudin pada minit ke-21 sebelum Lions XII menyamakan kedudukan menerusi Hafiz Abu Sujad pada minit ke-51.

Perlawanan kumpulan B pula, menyaksikan Terengganu menewaskan Perak 2-1 di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, Kuala Terengganu.

Gol Terengganu itu dihadiahkan oleh Abdul Manaf Mamat pada minit ke-30 dan Mohd Norfarhan Muhammad (50') manakala gol tunggal Perak dijaringkan oleh Mohd Nasir Basharudin (32').

Satu lagi saingan kumpulan B, Sarawak gagal menggunakan kelebihan bermain halaman sendiri apabila kalah 2-1 di Stadium Negeri, Kuching.

Billy Mehmet menjadi wira pasukan Kedah dengan jaringan pada minit masa tambahan babak kedua. Kedah membuka jaringan menerusi Muhd Farhan Roslan pada minit ke-33 sebelum penyerang import Ryan Griffiths menyamakan kedudukan pada minit ke-48.

- Bernama

Lihat Komen
ADS