Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
Pemuda Umno jadi 'punching bag'
Diterbitkan:  Nov 26, 2014 11:42 AM
Dikemaskini: 3:50 AM

Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin berkata, pergerakan itu menjadi 'punching bag' kalau ada apa-apa yang tidak kena dalam parti itu.
 
"Bukan dari orang luar, tapi dari parti kita sendiri," katanya ketika menyampaikan ucapan dasar di perhimpunan agung pergerakan itu di PWTC hari ini.
 
"Kalau ada apa-apa yang tak kena dalam parti, ada yang tersalah, terkhilaf bila buat kerja, mesti kita kena dulu. 
 
"Bila tak dipilih jadi calon pilihan raya, kita dituduh akan sabotaj parti. Padahal kita ini juga yang bersengkang mata, bergaul bahaya berdepan dengan lawan di malam buta. 
 
"Ini bukan cerita lama, ini cerita selalu dan baru!" tambahnya.
 
"Di Pengkalan Kubor, kita dituduh akan mensabotaj kempen bila calon terpilih bukan dari kalangan Pemuda. Laporan diberi konon Pemuda sengaja tak gerak jentera. Pemuda boikot. Pemuda protes. 
 
"Laporan yang kononnya sahih. Tapi keputusan undi terbukti sebaliknya. Demi rasa cinta tanpa sempadan terhadap parti, Pemuda kekal komited melakar semangat perjuangan yang sebenar. Pendek kata, kita berkerja setulus rasa, kita buktikan pada semua!" tambahnya. 
 
Menurut Khairy, Pemuda Tumpat dan Kelantan benar-benar membuktikan "kita tak pernah tersasar dalam memberi apa yang terbaik untuk parti". 
 
"Walau apa pun tohmahan, Pemuda melaksanakan tugas sebab bagi kita bukan kepentingan peribadi yang penting tetapi perjuangan. 
 
"Berbaloi penat lelah mereka bila undi orang muda meningkat naik. Dan begitu juga saya ucapkan tahniah kepada Pemuda Teluk Intan sebab berjaya membantu BN menawan semula kerusi Parlimen yang kita kalah sebelum ini," tambahnya.
 
Menurut Khairy lagi, ada yang berkata Pemuda Umno sekarang memang berbakti kepada orang muda, banyak idea, tetapi tidak lagi bertaring seperti dahulu, "tak menjadi kumpulan pendesak, tak gah membenteng parti, tak lantang dalam berjuang". 
 
"Saya nak bagi tahu, Pemuda tidak lupa asal usul. Bila tiba masa untuk lawan kita lawan! Berani kata begitu pada Pemuda Wilayah, pada Pemuda Pulau Pinang? 
 
"Bila maruah Umno dicabar, bila DAP panggil parti kita celaka, mereka inilah yang di depan sekali mengambil risiko ditangkap polis, didakwa di mahkamah – atas nama mempertahankan martabat parti," tegas Khairy. 

Lihat Komen
ADS