Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini

Seorang lelaki warga Myanmar mengalami kecederaan parah di perut selepas ditikam dalam kejadian samun di rumahnya di Kampung Pokok Machang, Tasek Gelugor di Kepala Batas awal pagi ini.

Jurucakap polis berkata dalam kejadian pukul 3 pagi itu mangsa berusia 23 tahun sedang tidur sebelum dia diserang seorang lelaki yang dipercayai rakan serumahnya.

"Suspek yang juga rakan senegara mangsa masuk ke bilik lelaki itu dan terus menyerang dengan menikam perut mangsa menggunakan pisau sehingga menyebabkan kecederaan parah.

"Lelaki berusia lingkungan 30-an itu mengambil wang tunai sebanyak RM3,000 dan motosikal milik mangsa sebelum melarikan diri serta membiarkan rakannya dalam kesakitan," katanya di Kepala Batas hari ini.

Katanya mangsa yang bekerja sebagai buruh itu mendapatkan bantuan jiran untuk menghubungi polis dan dia dihantar ke Hospital Kepala Batas untuk rawatan lanjut keadaannya dilaporkan stabil.

Ketua Polis Daerah Seberang Perai Utara ACP Abdul Rahman Ibrahim ketika dihubungi mengesahkan kejadian itu dan polis telah mengenal pasti suspek dan sedang giat memburunya.

Katanya suspek dipercayai bertindak menyamun rakannya bagi mendapatkan wang untuk pulang ke negara asal.

Beliau turut meminta kerjasama orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai kejadian itu agar menghubungi balai polis berdekatan bagi membantu siasatan.

- Bernama

Lihat Komen
ADS