Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini

Impian pemain tempatan S. Theiviya untuk melangkah ke undian utama Kejohanan Tenis Terbuka Malaysia BMW 2015 tidak kesampaian apabila kalah pada pusingan kelayakan pertama di Kelab Golf Diraja di Kuala Lumpur, semalam.

Pemain negara berusia 20 tahun itu, yang beraksi atas tiket wildcard, gagal meneruskan saingan apabila kalah kepada pemain pilihan ke-11, Elizaveta Kulichkova dari Rusia dengan keputusan 2-6 dan 2-6.

Anak kepada bekas pemain nombor satu negara, S. Selvarajoo itu berkata kekalahan dalam pertarungan selama 55 minit itu berpunca daripada banyak kesilapan yang dilakuknnya.

"Saya rasa saya bermain dengan baik kali ini dan kini yakin dapat bersaing di peringkat yang lebih tinggi. Saya menghadapi kesukaran kerana tidak begitu pantas untuk membalas pukulan," katanya selepas perlawanan itu di Kuala Lumpur.

Katanya beliau akan beraksi pada sirkit wanita ITF di China dan India bulan depan dan akan cuba mendapatkan penajaan untuk menyertai lebih banyak kejohanan bagi memperbaiki dirinya.

Sementara itu, Kulichkova, juara bertahan Remaja Grand Slam Terbuka Australia 2014, akan menentang rakan senegara, Daria Gavrilova pada pusingan akhir kelayakan akhir esok.

Sebelum itu, Gavrilova melangkah ke pusingan akhir kelayakan selepas menundukkan pemain China, Zhaoxuan Yang dengan keputusan 6-4 dan 6-2.

Keputusan Pusingan Kelayakan Perseorangan Wanita:

Yafan Wang (CHN) mn Darija Jurak (CRO) 6-3, 6-1

Nigina Abduraimova (UZB) mn Katarzyna Piter (POL) 7-6, 7-6

Junri Namigata (JPN) bt Chen Liang 7-6, 6-4

Naomi Broady (GBR) mn Emily Webley-Smith (GBR) 6-2, 7-5, 6-2

Yi-Fan Xu (CHN) mn Olga Savchuk (UKR) 6-3, 6-4

Lyudmyla Kichenok (UKR) mn Riza Ozaki (JPN) 6-4, 7-6

Elizaveta Kulichkova (RUS) mn S. Theiviya (MAS) 6-2, 6-2

Yuliya Beygelzimer (UKR) mn Nadiia Kichenok (UKR) 6-4, 6-7, 7-6

Kai-Lin Zhang (CHN) mn Tamarine Tanasugarn (THA) 4-6, 6-1, 6-3

Daria Gavrilova (RUS) mn Zhaoxuan Yang (CHN) 6-4, 6-2

Magda Linette (POL) mn Sofia Shapatava (GEO) 6-3, 7-5

Fangzhou Liu (CHN) mn Kai-Chen Chang (TPE) 7-5, 6-7, 7-5.

- Bernama

Lihat Komen
ADS