Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
Ibu dan bayi antara 4 maut nahas jalan raya
Diterbitkan:  Mar 5, 2015 7:00 AM
Dikemaskini: Mar 5, 2015 4:14 AM

Seorang ibu bersama bayinya yang baru berusia lima hari, antara empat maut dalam nahas jalan raya melibatkan dua buah kenderaan di Kilometer 59 Jalan Beluran-Telupid, di Beluran semalam.

           

Kemalangan kira-kira 2.15 petang itu melibatkan sebuah kereta Perodua Myvi yang bertembung dengan sebuah kenderaan pacuan empat roda.

           

Ketua Polis Daerah Beluran Supt Sivanathan Velautham berkata pemandu kereta Perodua Myvi dikenali sebagai Ridzuan Basnu, 30, isterinya, Noorlilah Masli, 25, serta ibu Ridzuan, Gaya Gudang, 50, maut di tempat kejadian, manakala bayi perempuan itu meninggal dunia ketika menerima rawatan di Hospital Duchess Of Kent Sandakan pada 8 malam.

           

Dua lagi penumpang kereta berkenaan iaitu anak lelaki pasangan suami isteri terbabit, Ahmad Kidam, 4, serta adik Noorlilah, Mohamad Hazawan Masli cedera parah dalam kemalangan tersebut.

           

Ketika kejadian kesemua mangsa dalam perjalanan pulang ke rumah mereka di Kampung Lidong selepas Noorlilah melahirkan bayinya di Hospital Beluran, lima hari lepas.

 

Siasatan awal di tempat kejadian mendapati kenderaan pacuan empat roda dari arah Telupid itu hilang kawalan lalu memasuki laluan bertentangan lantas bertembung dengan Perodua Myvi itu, katanya kepada Bernama.

           

Menurutnya kejadian itu menyebabkan kedua-dua kenderaan hancur teruk di bahagian hadapan, manakala kereta Myvi turut tercampak ke sebelah kiri jalan dan terbalik.

           

Katanya lelaki yang memandu kereta pacuan empat roda itu yang berusia 30 tahun dan penumpangnya, seorang wanita berusia 25 tahun hanya mengalami cedera ringan.

           

Sivanathan berkata pemandu kenderaan pacuan empat roda itu telah ditahan untuk siasatan lanjut dan kes disiasat dibawah Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

 

- Bernama

Lihat Komen
ADS