Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita

BN dan Pakatan Rakyat sama-sama tidak membantu membendung ekstremisme agama, kata jurucakap kumpulan 25 Melayu sederhana Noor Farida Ariffin.

Bekas duta ke Belanda itu berkata BN, terutamanya Umno, cuba menyaingi PAS dengan menunjukkan mereka berjuang untuk “perjuangan Islam”.

Membangkitkan isu berkaitan kalimah Allah, Umno menggunakan isu itu untuk mendapat sokongan orang Melayu, terutamanya di kawasan luar bandar.

“Umno sudah hilang sokongan sebahagian Melayu di bandar, bukan Melayu dan bukan Islam. Mereka kini cuba memenangi sokongan Melayu luar bandar untuk mengekalkan asas kuasanya.

“Bagaimanapun Umno lupa tentang kemarahan penduduk Sabah dan Sarawak, yang majoritinya beragama Kristian,” kata Noor Farida ( kiri ) dalam sebuah acara berkaitan pegangan agama dan perlembagaan di Kuala Lumpur malam tadi.

Ketika menjawab soalan daripada peserta, Noor Farida berkata malangnya kerajaan Pakatan juga tidak lebih baik daripada BN dalam isu itu, seperti boleh dilihat di Selangor dan Kelantan.

Beliau membangkitkan tindakan Kelantan untuk melaksanakan hudud walaupun terhadap kekangan undang-undang serta tindakan Selangor merampas Bible berbahasa Melayu sebelum ini.

Bible itu bagaimanapun telah dipulangkan.

[Baca berita asal]

Lihat Komen
ADS