Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita

Perbadanan Bekalan Air Pulau Pinang (PBAPP) menolak dakwaan MCA negeri bahawa tarif air dinaikkan sekurang-kurangnya tiga kali dalam tempoh tujuh tahun terakhir.

Ketua pegawai eksekutif PBAPP dan PBA Holdings Bhd Jaseni Maidinsa berkata dakwaan pengerusi perhubungan MCA Pulau Pinang Chew Mei Fun itu “salah dan tidak benar”.

Dalam kenyataannya, Chew mempersoal Ketua Menteri Lim Guan Eng, yang juga presiden PBAPP, kenapa tarif elektrik Pulau Pinang, yang didakwanya sudah tiga kali naik dalam tempoh tujuh tahun.

Chew juga berkata perkara itu berlaku ketika Lim “mengiklankan dirinya sebagai kerajaan yang mengambil berat hal rakyatnya”,

Jaseni ( atas ) berkata semakan semula hanya dibuat sekali pada 2010 dan hanya melibatkan tarif perdagangan untuk menampung tarif elektrik rendah yang rendah.

“Tarif domestik tidak disemak semula pada 2010. Pada 2010, PBAPP juga memperkenal surcaj pemuliharaan air (WCS) di Pulau Pinang.

“Bagaimanapun, WCS hanya menjejaskan pengguna domestik yang menggunakan lebih daripada 35,000 liter sebulan,” kata Jaseni dalam kenyataan hari ini.

[Baca berita asal]

Lihat Komen
ADS