Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
Selatan Thai kembali bergolak
Diterbitkan:  Apr 24, 2015 9:21 PM
Dikemaskini: 1:26 PM

Lapan orang cedera dalam letupan bom di Narathiwat dan Pattani hari ini.

Dalam kejadian di Narathiwat, seorang bapa dan tiga anaknya, yang berumur empat, enam dan lapan tahun cedera ringan apabila bom meletup ketika mereka dalam perjalanan dari rumah ke padang sukan, menunggang motosikal.

Ketua Polis Daerah Takbai Kolonel Jiradej Prasawang berkata kejadian berlaku pada 8.15 pagi apabila bom buatan sendiri yang dipasang dalam tong gas memasak seberat 20 kg yang ditanam di tepi jalan meletup setelah diaktifkan dengan walkie talkie.

Sebutir lagi bom yang ditemui 60 meter dari tempat kejadian pertama seberat 10 kg dapat dimusnahkan skuad pemusnah bom, kata beliau.

Sementara itu di daerah Mayo, Pattani sebutir bom buatan sendiri meletup di tepi jalan Mayo-Tungyangdaeng menyebabkan empat pegawai keselamatan yang terdiri daripada dua anggota rela dan dua anggota tentera cedera ringan dalam satu insiden awal pagi.

Ketua Polis Daerah Mayo Kolonel Jiraseth Dao-ngentrakul berkata tiga meter dari tempat kejadian tersebut pihak keselamatan menjumpai sebutir lagi bom yang dipasang dalam tong gas seberat 20 kg dan ia berjaya dimusnahkan.

Pihak keselamatan juga menemui dua lagi bom seberat 50 kg di bawah jambatan, iaitu 100 meter dari tempat kejadian letupan bom tersebut dan turut berjaya memusnahkannya, kata beliau.

- Bernama

Lihat Komen
ADS