Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini

Menteri Besar Selangor Azmin Ali dilihat mengelak sama ada beliau bersetuju dengan keputusan muktamar PAS yang memutuskan hubungan parti itu dengan DAP.

Bagaimanapun, timbalan presiden PKR itu berkata keputusan yang dibuat dalam persidangan tahun terikat dan muktamad bagi semua parti politik, termasuk muktamar untuk PAS.

"Tetapi keputusan muktamar itu perlu dilaksanakan dalam konteks Pakatan Rakyat.

"Dan ia disebut dalam ucapan dasar Presiden dan diputuskan dalam muktamar," katanya kepada media selepas merasmikan majlis "Hijrah Selangor" di Bestari Jaya tengah hari ini.

MP Gombak dan ADUN Bukit Antarabangsa itu tidak menyatakan pendiriannya berhubung keputusan muktamar PAS walaupun diasak media.

Namun, Azmin membayangkan bahawa keputusan akhir PAS untuk memutuskan DAP, tidak terletak pada Majlis Syura Ulama tetapi muktamar.

Mursyidul Am PAS Datuk Dr Haron Din yang mengetuai badan tertinggi dalam PAS itu berkata, tiada mesyuarat yang diadakan sejak kepimpinan baru Majlis Syura dinamakan selepas mesyuarat jawatankuasa PAS diadakan minggu lalu.

 

Sehubungan itu, tiada keputusan rasmi dibuat oleh kepimpinan tertinggi PAS untuk membatalkan kerjasama politik dengan DAP yang terjalin sejak tujuh tahun lalu.

[Baca berita asal]

Lihat Komen
ADS