Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
The Edge sedia pertahan laporan tentang 1MDB
Diterbitkan:  Jul 21, 2015 11:24 AM
Dikemaskini: 3:28 AM

The Edge sedia mempertahankan artikelnya berhubung firma pelaburan 1Malaysia Development Berhad (1MDB) di mahkamah walaupun ia masih belum disaman.

"Kami bersedia ke mahkamah untuk mempertahankan apa yang kami siarkan, tetapi sehingga sekarang tiada seorang pun yang mengheret kami ke mahkamah.

"Kami mempertahankan apa yang kami siarkan. Kami mahu mengulangi apa yang kami katakan sebelum ini dan bahawa kami berdiri teguh dengan semua artikel yang kami siarkan berkaitan Jho Low dan 1MDB," kata akhbar kewangan itu dalam nota editorial hari ini.

Nota tersebut turut disertai cerita mengenai kenyataan 1MDB semalam, yang menyelar The Edge kerana didakwa 'laporan yang tidak bertanggungjawab.

Semalam The Edge Financial Daily menyiarkan pendedahan secara terperinci dalam empat muka surat yang mendakwa bahawa Jho Low dan PetroSaudi International menyalurkan RM1.83 bilion daripada 1MDB melalui syarikat kerjasama 1MDB-PetroSaudi.

Sementara 1MDB menafikan dakwaan yang dibuat dalam laporan tersebut sebafai tidak berasas dan dakwaan yang dikitar semula.

[Baca berita asal]

Lihat Komen
ADS