Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini

Ketua Pemuda PAS Lembah Pantai Mohd Hafiz Habil bersama pimpinan tertinggi pemuda kawasan itu hari ini mengumumkan melepaskan jawatan susulan krisis dalaman yang melanda parti berkenaan.

Katanya, buat masa kini, beliau tidak melihat ada usaha damai dalam parti justeru mereka mengambil keputusan untuk meletakkan jawatan.

“(Keputusan itu) berasas tindakan kami yang hilang kepercayaan. Dan tindakan untuk menyertai Gerakan Harapan Baru, saya tidak tolak (ia) sebagai satu kemungkinan.

Mohd Hafiz menambah, langkah perdamaian antara dua kumpulan yang bertelagah dalam PAS sepatutnya tidak dibuat hanya sekadar mengeluarkan kenyataan, sebaliknya berjumpa dan berbincang.

“Pada pendapat kami, pimpinan sekarang harus ada tokoh yang mendamaikan dan bukan sekadar keluarkan kenyataan.

"Perlu ada usaha agresif mendamaikan pihak yang bertelagah dalam parti," katanya.

Mohd Hafiz turut merujuk cara bekas pimpinan PAS, Allahyarham Datuk Fadzil Noor yang sebelum ini menyelesaikan masalah dalam parti melalui pertemuan.

Selain Mohd Hafiz, Naib Ketua Pemuda Muhamad Fadzil Ahamad, Ketua Penerangan Pemuda Nik Abdul Razak Nik Md Ridzuan, dan anggota jawatankuas pusat (AJK) Pemuda Mohd Zulfadhli Zulkifli serta Mohd Zulnazmi Zulkifli turut melepaskan jawatan.

Lihat Komen
ADS