Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
Soalan baru Mahathir: LHDN dah bertindak?
Diterbitkan:  Aug 3, 2015 11:54 AM
Dikemaskini: 3:56 AM

Tun Dr Mahathir Mohamad berkata beliau tidak akan mempersoal lagi berhubung punca wang AS$700 juga (RM2.6 bilion) yang didakwa dimasukkan ke dalam akaun Datuk Seri Najib Razak.

Mahathir berkata beliau akan menunggu sehingga ketua audit negara dan Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC) membuat laporan akhir, walaupun tidak dapat menerimanya bulat-bulat.

“Saya tidak ingin sentuh 1MDB walaupun saya sebagai rakyat yang membayar cukai berhak untuk menyoal kewangan negara.

“Tetapi seperti yang saya jelaskan saya terpaksa bayar cukai pendapatan dan denda ke atas wang yang terdapat dalam akaun saya,” katanya.

Beliau bagaimanapun terus membangkitkan sama ada Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) telah bertindak terhadap dakwaan wang berbilion ringgit dalam akaun Najib itu.

“Soal yang saya ingin tanya ialah apakah Lembaga Hasil Dalam Negeri telah bertindak dengan kuasa yang diberi kepadanya ke atas wang sebanyak RM2.4 bilion yang terdapat dalam akaun peribadi Datuk Sri Najib,” katanya.

Najib telah menafikan perkara itu dan menghantar surat peguam bagi memohon penjelasan terhadap The Wall Street Journal (WSJ) yang melaporkan dakwaan sensasi itu.

Lihat Komen
ADS