Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
Label Charles pegecut: IGP berat sebelah, kata Ambiga
Diterbitkan:  Dec 1, 2015 2:26 PM
Dikemaskini: 7:16 AM

Kebebasan Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar dipersoalkan ekoran 'serangan peribadi' beliau terhadap peguam Americk Sidhu dan anak guamnya Charles Morais, katanya Presiden Persatuan Kebangsaan Hak Asasi Manusia (Hakam) Datuk S Ambiga.

Khalid melabel Charles Suresh Morais sebagai pengecut kerana melarikan diri dari negara selepas membuat akuan bersumpah minggu lepas berhubung pembunuhan timbalan pendakwaraya Kevin Morais.

Charles, yang menetap di Amerika Syarikat lebih daripada tiga dekad, mendakwa bahawa Kevin mengendalikan kes yang melibatkan perdana menteri dan isterinya sebelum ditemui mati selepas disemen dalam sebuah tong dram pada September.

"Serangan peribadi terhadap Sidhu dan anak guamnya oleh ketua polis negara, selain kurangnya sensitiviti, menimbulkan kebimbangan mengenai kekurangan kebebasan di pihak ketua polis negara dalam menyiasat kes ini.

"Dalam keadaan ini, ia adalah penting bahawa ketua polis negara berundur dan membenarkan siasatan yang akan dilaksanakan oleh seseorang pegawai yang akan bertindak tanpa rasa takut atau pilih kasih," katanya dalam satu kenyataan.

Charles disiasat berikutan cubaan mensabotaj demokrasi sementara polis akan menyiasat mengenai perkara itu hari ini.

Charles mendakwa Kevin menghantar kepadanya satu pen drive yang mengandungi maklumat penting berkaitan kes-kes yang dikendalikannya sebelum dibunuh, tapi Americk berkata beliau tidak tahu menahu mengenainya.

[Baca berita asal]

Lihat Komen
ADS