Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak menepis dakwaan pembangkang bahawa cukai barangan dan perkhidmatan (GST) akan naik jika BN memenangi pilihan raya negeri kali ini.

Sebaliknya Najib berkata, dakwaan pembangkang itu sekadar pembohongan dan cadangan mengenai kenaikan GST tidak pernah dibangkitkan sama sekali dalam kerajaan.

“Dalam mesyuarat sudah dibuat keputusan, antaranya menolak sekeras-kerasnya dakwaan pembangkang kononnya jika BN menang maka kadar GST akan dinaikkan.

"Ini satu pembohongan yang tiada ada asas sama sekali.

“Tidak ada dalam perbincangan sama ada peringkat (kementerian) kewangan dan menteri untuk naikkan kadar in any circumstances (dalam sebarang keadaan).

"Taktik ini ditimbulkan untuk (bangkitkan) kemarahan rakyat. Harap rakyat tak ditipu dengan cerita kepalsuan semata-mata dan rekaan semata-mata,” katanya kepada media di sidang media selepas mesyuarat kabinet di Wisma Bapa, Kuching hari ini.

Sebelum ini, pembangkang khususnya DAP mendakwa kerajaan akan menaikkan kadar GST kepada sekurang-kurangnya 10 peratus jika BN menang besar dalam pilihan raya 7 Mei ini.

[Berita penuh menyusul]

Lihat Komen
ADS