Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
Nahas helikopter: Gambar tak sahih ganggu emosi keluarga
Diterbitkan:  May 6, 2016 2:38 PM
Dikemaskini: 9:43 AM

Ahli keluarga Datuk Wan Mohammad Khair-il Anuar Wan Ahmad, seorang daripada yang terlibat dalam nahas helikopter di Sarawak petang semalam, kesal dengan penyebaran khabar angin mengenai insiden itu.

Adik bongsu ahli parlimen Kuala Kangsar itu, Wan Mohammad Khairul Fallah berkata penyebaran berita atau gambar tidak sahih amat mengganggu emosi mereka sekeluarga.

"Apapun yang berlaku terhadap abang saya, kami sekeluarga di sini menunggu berita penemuannya dengan tenang," katanya ketika ditemui pemberita di Kuala Kangsar hari ini.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dalam sidang media di Kuching pagi ini mengesahkan Mohammad Khair-il adalah antara enam penumpang pesawat Eurocopter AS350 yang hilang dari radar semalam dan ditemui serpihannya pagi ini.

Timbalan Menteri Perusahaan Perladangan dan Komoditi Datuk Noriah Kasnon dan Ketua Setiausaha kementerian itu Datuk Dr Sundaran Annamalai turut berada di dalam helikopter berkenaan.

Sementara itu, Wanita Umno Bahagian Kuala Kangsar mengadakan majlis bacaan Yasin di Masjid Ubudiah di sini memohon keselamatan buat Wan Mohammad Khair-il.

Naib Ketua Wanita Bahagian itu, Rohaya Abd Rajak berkata sebanyak 100 anggota Umno dan keluarga Wan Mohammad Khair-il menghadiri majlis itu pada pukul 8 pagi tadi.

Sementara itu, Ketua Kampung Bukit Chandan, Ibrahim Nokman Kushairi berkata penduduk di Kuala Kangsar mengakui Wan Mohammad Khair-il seorang pemimpin yang prihatin terhadap masyarakat setempat.

Beliau berkata selaku wakil rakyat, Wan Mohammad Khair-il bersedia pada bila-bila masa untuk mendengar keluhan dan membantu penduduk yang menghadapi masalah.

"Dia ambil berat semua masalah termasuk masalah banjir besar yang dihadapi penduduk tahun 2014 lalu di Kampung Sayung," katanya ketika ditemui di Bukit Chandan di Kuala Kangsar hari ini.

Dalam pada itu, Badiuzaman Mohd Hashim, 66, berkata sebagai kawan rapat sejak kecil, Wan Mohammad Khair-il sememangnya seorang yang sangat berbudi dan tidak pernah menyakiti rakan.

"Saya terkejut apabila mendapat tahu kejadian yang berlaku ini. Saya baru berjumpa dengan beliau sebulan lalu setelah berpindah dari Kelantan ke Kuala Kangsar," katanya.

- Bernama

Lihat Komen
ADS