Paling Popular
Terkini
mk-logo
Berita
Khalil dilantik Yang Dipertua Melaka bagi penggal keempat
Diterbitkan:  May 25, 2016 6:29 PM
Dikemaskini: 10:34 AM

Tun Mohd Khalil Yaakob akan menerima surat cara pelantikan sebagai Yang Dipertua Negeri Melaka untuk penggal keempat daripada Yang di-Pertuan Agong Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah, esok.

Ketua Menteri Melaka Datuk Seri Idris Haron berkata Mohd Khalil akan menerima surat cara pelantikan itu pada istiadat yang diadakan di Istana Negara.

Sehubungan itu katanya kerajaan negeri dan rakyat Melaka mengucapkan setinggi tahniah dan syabas atas pelantikan semula Tun Khalil.

"Kami rakyat Melaka akan sentiasa bersama Tun (Khalil) untuk terus memayungi dan menaungi negeri Melaka ke arah Melaka Maju Fasa Kedua.

"Saya bersama barisan exco kerajaan negeri akan ke Istana Negara esok untuk menghadiri upacara itu," katanya pada sidang akhbar selepas mempengerusikan Mesyuarat Exco Kerajaan Negeri Melaka hari ini.

Idris berkata pada Jumaat ini pula akan diadakan Istiadat Angkat Sumpah Yang Dipertua Negeri Melaka di Dewan Seri Negeri, Ayer Keroh.

Mohd Khalil, 78, menerima surat cara pelantikan sebagai Yang Dipertua Negeri Melaka Keenam pada 2 Jun 2004, dan mengangkat sumpah jawatan itu pada 4 Jun 2004.

- Bernama

Lihat Komen
ADS