Paling Popular
Terkini
mk-logo
Berita
Lim dakwa PAS di sebalik sepanduk 'Mahathir Balaci DAP'

DAP hari ini mendakwa sebuah sepanduk yang dijumpai di Sekinchan yang tertera 'Mahathir Balaci DAP' adalah didalangi oleh bekas sekutunya, PAS yang kini menjadi seteru.

Susulan itu, pemimpin supremo DAP, Lim Kit Siang menggesa PAS agar menghentikan kempen politik kotor berkenaann.

“Kami menjumpai banner ini bergantung di Sekinchan semalam.

“Saya percaya ia kerja perbuatan PAS kerana Presiden PAS Hadi Awang pernah mendakwa AMANAH adalah alat DAP.

“Mungkin PAS rasa Mahathir akan datang (membantu calon Pakatan Harapan berkempen),” kata Lim pada dalam sidang medianya selepas melawat kawasan sekitar Sekinchan bersama calon AMANAH, Azhar Shukor pagi ini.

Lim juga mencabar Umno supaya menafikan bahawa mereka tidak terbabit dengan sepanduk itu.

Menurutnya, sepanduk itu dipercayai telah diturunkan kerana tidak dijumpai hari ini.

Politik bersih

Lim seterusnya menggesa semua parti mengamalkan politik bersih dan menjauhi unsur fitnah dan sikap bermusuhan terutama sepanjang bulan Ramadhan ini.

“Semalam kita pergi kem (penamaan calon) Umno dan BN dan berbual dengan (Naib Presiden Umno) Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi dan (Pengarah Pilihan Raya PAS) Datuk Mustafa Ali.

“Walaupun ada perselisihan politik, namun tak perlu sampai satu tahap yang benci-membenci hingga membawa kekacauan,” katanya.

Lim juga mengingatkan PAS bahawa ketika parti itu masih bersama dalam Pakatan Rakyat, Hadi pernah dituduh bahawa beliau dipergunakannya.

“Sekarang pula calon AMANAH, mereka kata bahawa dia dipergunakan oleh saya dan kini pula Mahathir,” kata Lim.

“Ini semua tidak berasas, Hadi tak pernah dipergunakan saya, mahupun Tun Mahathir atau calon AMANAH tak pernah dipergunakan saya,” kata Lim.

 

Lihat Komen
ADS