Paling Popular
Terkini
mk-logo
Berita
Polis nafi ada kejadian tembak di Shah Alam pagi tadi
Diterbitkan:  Jul 28, 2016 6:55 PM
Dikemaskini: 10:57 AM

Polis hari ini menafikan terdapat kejadian tembak-menembak berlaku di Seksyen 15 di Shah Alam awal pagi tadi, seperti yang tersebar di media sosial.

Sebaliknya, Ketua Polis Daerah Shah Alam, ACP Shafien Mamat berkata gambar yang disebarkan itu adalah kejadian polis menjumpai sepucuk pistol tiruan dalam sebuah kenderaan jenis Toyota Alphard yang ditinggalkan dengan pintu terbuka di
kawasan berkenaan, petang semalam.

"Polis menerima panggilan pada pukul 7.15 malam semalam daripada orang awam yang curiga melihat kenderaan itu dan pemeriksaan ke atasnya telah membawa kepada penemuan sepucuk pistol yang diselitkan di ruang poket kerusi pemandu.

"Pemeriksaan lanjut mendapati ia adalah pistol tiruan. Tiada sebarang kejadian tembak-menembak berlaku di situ," katanya dalam sidang akhbar di Shah Alam hari ini.

Katanya pemeriksaan polis turut mendapati kenderaan berkenaan didaftarkan di bawah nama seorang wanita yang beralamat di Shah Alam.

Menurut Shafien, susulan pemeriksaan ke atas kenderaan berkenaan, pihaknya telah menahan dua suspek lelaki berhampiran kawasan itu termasuk anak kepada pemilik kenderaan berkenaan.

"Soal siasat ke atas kedua-dua suspek telah membawa kepada penahanan seorang lagi lelaki di sebuah rumah di Batu Tiga di sini, kira-kira pukul 3.30 pagi tadi dan polis merampas sepucuk pistol tiruan serta alatan yang dipercayai digunakan untuk memecah masuk dan mencuri kenderaan," katanya.

Kata Shafien, kesemua suspek berumur antara 21 dan 23 tahun itu ditahan reman sehingga Sabtu ini bagi membantu siasatan.

Kes disiasat mengikut Seksyen 36 (1) Akta Senjata Api 1990.

- Bernama

Lihat Komen
ADS