Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
Regu Malaysia ditawar RM100,000 jika menang emas
Diterbitkan:  Aug 16, 2016 7:16 PM
Dikemaskini: 11:21 AM

Berada di pentas akhir saingan badminton Sukan Olimpik Rio 2016, pemain beregu campuran negara Chan Peng Soon dan Goh Liu Ying telah membanggakan negara sekurang-kurangnya untuk pingat perak.

Namun bagi menyuntik semangat pemain negara itu sebuah syarikat swasta Mobile Virtual Network Operator, XOX Bhd (XOX) mengumumkan habuan RM100,000 sekiranya mereka berjaya meraih pingat emas pertama untuk Malaysia.

Pengarah Kumpulan XOX Datuk Eddi Chai berkata, pencapaian gadingan Peng Soon dan Liu Ying itu telah membanggakan negara.

"Bagi pihak XOX Bhd, kami akan memberikan RM100,000 kepada pasangan ini sekiranya mereka membawa pulang emas untuk negara.

"Mereka akan mencipta sejarah dan kami akan berada di sana untuk mereka," katanya dalam kenyataan kepada media hari ini.

Terdahulu, pasangan wakil negara itu mengetepikan cabaran Xu Chen-Maj Jin dari China, 21-12, 21-19 dalam aksi separuh akhir, awal pagi tadi.

Pada perlawanan akhir esok mereka akan berdepan cabaran pasangan Indonesia, Tontowi Ahmad dan Liliyana Nasir.

Malaysia belum pernah memenangi pingat emas dalam temasya sukan Olimpik dan mempunyai peluang untuk mendapatkannya menerusi persembahan regu campuran tersebut.

Lihat Komen
ADS