Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
story images
story images
story images
story images
story images
mk-logo
Berita
Mahathir sokong agenda perubahan masa kini, kata Anwar

Bekas pemimpin pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim percaya kehadiran Tun Dr Mahathir Mohamad di mahkamah hari ini membuktikan sokongan bekas perdana menteri itu kepada agenda pembaharuan.

Justeru, ini menyediakan mereka ruang untuk terus berunding, katanya ketika ditemui di mahkamah di Kuala Lumpur dalam usahanya untuk menghalang penguatkuasaan Akta Majlis Keselamatan Negara (MKN) 2016.

Ketua Umum PKR itu yang kini meringkuk di penjara disoal sama ada beliau mempercayai Mahathir sekarang berbanding semasa dirinya mengutus surat kepada ahli-ahli PKR, Mei lalu, mengingatkan mereka terhadap kerjasama dengan bekas perdana menteri itu.

Wartawan: Adakah kamu mempercayai Mahathir?
Anwar: Saya hargainya... hakikat bahawa beliau cukup baik hati dan menyokong permohonan ini, (beliau) ucapkan selamat berjaya dan sentiasa sihat.

Wartawan: Adakah kamu mempercayai beliau sekarang?
Anwar: Tidak, kami akan terus berunding ....

Wartawan: Kamu percayainya sekarang berbanding waktu kamu menulis surat amaran kepada ahli supaya berhati-hati?
Anwar: Pendirian saya, nombor satu, (adalah) kebajikan rakyat paling utama, ini bermaksud sesiapa yang ingin berunding, mesti menerima agenda perubahan kami. ..

Ini bukan mengenai mempercayai atau tidak. Sesiapa yang menyokong agenda reformasi mesti diberi peluang untuk bersama.

Wartawan: Beliau telah dapat kepercayaan kamu?
Anwar: Beliau bersedia datang ke mari dan menyatakan sokongannya dengan permohonan (mahkamah) ini dan mengucapkan saya supaya sentiasa sihat dan dengan itu saya anggap beliau menyokong agenda reformasi.

Kami membincangkan isu lain hanya secara umum. Tumpuan kami kepada permohonan (halang Akta MKN) tetapi kami juga membincangkan isu-isu lain, tetapi kami akan mengumumkannya.

[Baca berita penuh]

 

Lihat Komen
ADS