Paling Popular
Terkini
mk-logo
Berita
Keluarga pelajar M'sia hilang di Paris buat solat hajat
Diterbitkan:  Sep 28, 2016 6:57 AM
Dikemaskini: 11:05 PM

Keluarga pelajar Malaysia yang hilang di Paris sejak Jumaat lalu mengadakan solat hajat malam tadi bagi memohon agar Norsakinah Naim, 19, dapat ditemui dengan selamat.

Bapanya, Naim Awang, 46, berkata rumah mereka di Tikam Batu, Sungai Petani mula dikunjungi sahabat handai, saudara-mara serta rakan-rakan Norsakinah yang mula datang sejak semalam bagi mengetahui perkembangan terbaru berhubung kehilangan anaknya itu.

Beliau berkata anaknya hanya disedari hilang oleh rakan sebiliknya yang berasal dari Sabah apabila telefon bimbitnya dijumpai di bilik sewa kediaman mereka.

"Rakannya kemudian memaklumkan perkara tersebut kepada Kedutaan Malaysia di Paris dua hari selepas itu," katanya ketika dihubungi Bernama di Alor Setar semalam.

Naim berkata beliau mendapat tahu mengenai perkara tersebut apabila dihubungi Kedutaan Malaysia di Paris kelmarin yang memaklumkan anaknya tidak pulang ke rumah sejak beberapa hari lalu.

Pelajar tajaan Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) itu mengikuti pengajian Kejuruteraan Kimia di Institute University of Technology (IUT) Roanne di Paris, sejak tahun lalu.

Jelasnya, kali terakhir Norsakinah menghubungi mereka adalah pada 23 September dan beliau tidak menunjukkan tanda-tanda pelik ketika berbual dengan ibunya.

"Malah kedengaran suaranya sangat ceria dan tidak menunjukkan yang dia ada masalah. Dia anak yang sangat baik dan pintar dalam pelajaran," katanya.

Anak kedua daripada enam beradik itu yang merupakan lepasan Sekolah Menengah Kebangsaan Pekula, Tikam Batu memperoleh 10A1 dalam peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia 2014.

- Bernama
 

Lihat Komen
ADS