Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
MP: Memang hak Najib sekeluarga untuk bercuti tetapi...
Diterbitkan:  Jan 8, 2017 1:52 PM
Dikemaskini: 5:55 AM

Sikap Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak yang gemar bercuti secara bermewah di luar negara pada hujung tahun menunjukkan sikap acuh tak acuh terhadap penderitaan yang dirasai rakyat Malaysia.

Ahli Parlimen Kuala Terengganu, Raja Kamarul Bahrin Shah Raja Ahmad berkata, sementara menjadi hak bagi Najib untuk bercuti dengan keluarganya, perdana menteri perlu berbuat demikian pada masa yang sesuai.

"Buatlah dengan menggunakan duit sendiri dan masa tersendiri dengan sensitif kepada realiti kesusahan yang sedang dihadapi rakyat hari ini.

"Adakah Perdana Menteri sedar masa yang sukar kepada negara ini ekoran kos menjalani kehidupan yang semakin meningkat kerana beliau sendiri luluskan kenaikan harga petrol baru-baru ini," kata Raja Kamarul Bahrin dalam kenyataan.

Jelas beliau, ketika Najib dan keluarganya menikmati percutian luar negara, rakyat sedang bergelut dengan banjir, perbelanjaan persekolahan dan bayaran cukai pendapatan, antara lain.

Raja Kamarul Bahrin berkata demikian sebagai mengulas kenyataan pegawai khas isteri perdana menteri, Datuk Rizal Mansor yang mempertahankan tindakan Najib bercuti di Australia baru-baru ini.

Di sebalik tohmahan mengenai percutian Najib Razak dan keluarga itu Rizal mahu melihatnya dari sisi yang berbeza.

"Saya memandang dari sisi yang berbeza. Ayah dan anak beriadah dengan mengayuh basikal dan seperti mana orang lain, mereka mahu lakukan aktiviti bersama.

"Tidak seperti orang lain, ayah mempunyai banyak masa diluangkan bersama keluarga. Si ayah bekerja 7 hari seminggu, keluar rumah pagi hari dan pulang lewat malam.

"Dalam setahun mungkin 10 hari sahaja si ayah benar-benar dimiliki oleh keluarga. 355 hari lagi mereka terpaksa berkongsi ayahnya dengan rakyat," kata Rizal dalam catatan di Facebooknya.

[Baca berita penuh]

Lihat Komen
ADS