Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
story images
story images
story images
story images
mk-logo
Berita
PM sarapan bersama rakyat di medan selera
Diterbitkan:  Jan 17, 2017 12:44 PM
Dikemaskini: 4:52 AM

Walaupun sibuk dengan jadual lawatan kerja ke Kedah hari ini, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak sempat meluangkan masa bersarapan dengan penduduk di Medan Selera, Alor Merah di Alor Setar pagi ini.

Najib bersama isteri, Datin Seri Rosmah Mansor disambut ribuan orang ramai yang berada di medan itu yang kelihatan cukup teruja dengan kehadiran pemimpin nombor satu negara itu.

Turut hadir bersarapan bersama beliau ialah Menteri Besar Kedah Datuk Seri Ahmad Bashah Md Hanipah dan bekas Menteri Besar Kedah Tan Sri Osman Aroff.

Antara sajian yang dihidangkan kepada mereka ialah teh tarik, kopi O, ubi kayu bersama kelapa parut dan roti Arab.

Seorang peniaga, Rokshanah Ibrahim, 53, berkata dia cukup teruja dengan kehadiran perdana menteri kerana ia merupakan kali pertama dapat menatap wajah pemimpin yang disayangi itu dengan lebih dekat.

"Hampir dua minggu kami membuat persiapan bagi menyambut kedatangan beliau dan hari ini saya menyediakan lebih 200 biji roti Arab untuk hidangan kepada mereka yang hadir hari ini," katanya yang sudah 13 tahun menjalankan perniagaan di situ.

Najib dijadual menghadiri majlis meraikan komuniti Program Perumahan Rakyat 1Malaysia (PR1MA) di Sungai Petani pada pukul 11 pagi sebelum ke program bersama rakyat di Padang Awam Kuala Ketil pada 3.35 petang.

- Bernama

Lihat Komen
ADS