Paling Popular
Terkini
mk-logo
Berita
Polis maut terkena tembakan ketika selenggara pistol
Diterbitkan:  Jan 20, 2017 10:33 AM
Dikemaskini: 4:29 AM

Seorang anggota polis berpangkat sarjan mejar maut terkena tembakan ketika sedang melakukan kerja penyelenggaraan senjatapi di bengkel senjata Cawangan Persenjataan Ibu Pejabat Polis Daerah Seri Alam di Johor Bahru semalam.

Mangsa, Abu Bakar Pander, 51, berasal dari Negeri Sembilan, bertugas sebagai ketua Cawangan Persenjataan IPD Seri Alam, telah berkhidmat kira-kira 30 tahun dalam pasukan Polis Diraja Malaysia.

Ketua Polis Daerah Seri Alam Supt Jokhiri Abd Aziz berkata ketika kejadian antara pukul 6.30 hingga 6.50 pagi itu, mangsa sedang bertugas seorang diri.

"Dipercayai telah berlaku kemalangan di mana berlaku letusan peluru dari senjata jenis pistol dan mengenai bahagian dada mangsa menyebabkan mangsa meninggal dunia di tempat kejadian," katanya dalam satu kenyataan semalam.

Beliau berkata mangsa disedari terbaring kaku di atas lantai tempat kejadian oleh seorang rakan setugas yang baharu tiba untuk menjalankan tugas kira-kira jam 7 pagi.

Katanya, hasil bedah siasat dijalankan pakar perubatan forensik di Hospital Sultan Ismail Johor Bahru mendapati sebab kematian adalah 'gun shoot wound through the heart'.

"Tiada sebarang kesan meragukan atau apa-apa kesan perbuatan jenayah oleh mana-mana pihak lain terhadap mangsa dalam kejadian ini," katanya.

Jokhiri berkata mangsa telah dibawa pulang dan dikebumikan di Tanah Perkuburan Haji Mohd Said, Seremban, Negeri Sembilan.

Mangsa meninggalkan seorang isteri dan empat orang anak, katanya.

- Bernama

Lihat Komen
ADS