Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
Lagi tawaran RM10,000 untuk karangan - kali ini 'Najib PM paling teruk'
Diterbitkan:  Mar 23, 2017 5:45 PM
Dikemaskini: 9:48 AM

Dalam tindak balas segera, bekas menteri undang-undang Datuk Zaid Ibrahim menawarkan RM10,000 sebagai hadiah untuk karangan terbaik mengenai Datuk Seri Najib Razak yang didakwanya sebagai 'perdana menteri paling teruk' di negara ini.

"Saya tawarkan RM10,000 untuk karangan terbaik mengenai Najib sebagai PM yang paling teruk negara ini. Terma dan syarat lain adalah terpakai," kata Zahid dalam laman sosial, petang ini.

Ketika dihubungi, Zaid memberitahu Malaysiakini,  beliau serius mengenai tawaran itu.

"Saya serius dengan tawaran itu tetapi ada syarat-syarat dikenakan. Mereka (yang berminat) boleh mendaftarkan melalui e-mel saya di [email protected].

"Esei hendaklah minimum 10,000 perkataan dan boleh sama ada dalam Bahasa Malaysia atau Bahasa Inggeris. Tidak seperti tawaran Umno, karangan itu hanya boleh diterbitkan sepenuhnya mengikut budi bicara mutlak saya, "katanya.

Dalam tweet berikutnya, Zaid yang menyertai DAP baru-baru ini berkata, penulis mesti 'jujur penuh tragis' dalam menggambarkan 'kegagalan dan sifat sebenar' perdana menteri.

"Sudah tentu dengan berbuat demikian, penulis mungkin berakhir di mahkamah," kata beliau, dengan mendakwa di Malaysia, individu mungkin didakwa perdana menteri merasa terhina.

Tawaran Zaid muncul selepas Ketua Penerangan Umno Tan Sri Annuar Musa menawarkan nilai hadiah yang sama untuk esei atau posting media sosial terbaik mengenai pemimpin DAP Lim Kit Siang.

[Baca berita penuh]

Lihat Komen
ADS