Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
Salleh: Dr M adalah terbaik berbanding diktator zamannya
Diterbitkan:  Apr 8, 2017 9:39 PM
Dikemaskini: 1:41 PM

Bekas perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad telah berkata benar dalam membandingkan beliau dengan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak seperti membezakan epal dengan oren, kata Menteri Komunikasi dan Multimedia, Datuk Seri Dr. Salleh Said Keruak.

Sebaliknya, Salleh berkata, perbandingan epal dengan epal adalah untuk membezakan Mahathir kepada ramai diktator yang pernah digulingkan beliau semasa menjadi perdana menteri.

"Mahathir membawa bersamanya banyak beban. Beliau menjadi perdana menteri, pada masa itu, beberapa rejim telah disingkirkan.

"Dan Mahathir telah membandingkan epal kepada epal dengan ramai diktator yang digulingkan. Jadi membandingkan Najib kepada Mahathir akan menjadi negatif untuk Najib," katanya dalam catatan di blog beliau, hari ini.

Salleh berkata, media Barat telah menuduh Mahathir membazirkan RM100 bilion wang negara dengan anggaran lebih RM100 bilion mengalami 'ketirisan'.

"Ia telah diterbitkan dalam bentuk buku dan merupakan satu lagi legasi Mahathir yang Najib tidak boleh diperbandingkan," tambahnya.

Salleh berkata, pada tahun 1969, Mahathir menuduh perdana menteri ketika itu, Tunku Abdul Rahman menjadi 'kekasih Cina' dan kini membuat dakwaan yang sama terhadap Najib.

"Pada tahun 2013, Mahathir menuduh Najib abaikan orang Melayu dan memenuhi kehendak Cina sedangkan orang Melayu yang menyokong Umno.

"Pastinya Najib tidak boleh dibandingkan dengan Mahathir," katanya.

[Baca berita penuh]

Lihat Komen
ADS