Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
SPRM tekad perangi rasuah di bawah pemerintahan Agong

Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) hari ini merafak sembah tahniah kepada Sultan Muhammad V yang ditabalkan sebagai Yang di-Pertuan Agong Ke-15 dengan menyatakan komitmennya untuk melipatgandakan usaha memerangi penyelewengan, rasuah dan salah guna kuasa serta membawa mereka yang terlibat ke muka pengadilan.

Ketua Pesuruhjaya SPRM Datuk Dzulkifli Ahmad, yang mewakili seluruh warga SPRM, berkata suruhanjaya itu yakin pertabalan Seri Paduka akan merancak dan memperkasa lagi pelaksanaan pentadbiran kerajaan yang bersih daripada anasir rasuah dan salah guna kuasa demi kesejahteraan rakyat serta pembangunan negara.

"Merafak sembah penuh taat setia, SPRM bertekad untuk terus memikul tanggungjawab memerangi jenayah rasuah dan salah guna kuasa bagi memastikan pentadbiran kerajaan terus subur dan disanjung tinggi," katanya.

"Seluruh warga SPRM mendoakan Seri Paduka dipanjangkan usia, mendapat keberkatan hidup dan mentadbir negara dengan dilimpahi rahmat dan keberkatan," katanya dalam kenyataan di Putrajaya.

Sultan Muhammad V, 47, ditabal sebagai Yang di-Pertuan Agong semalam bagi menggantikan Sultan Kedah Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah yang tamat tempoh pemerintahan sebagai Yang di-Pertuan Agong ke-14 pada 12 Disember 2016. -Bernama

Lihat Komen
ADS