Paling Popular
Terkini
story images
story images
story images
mk-logo
Berita
Umum bercuti, Adam Rosly sempat tempelak Rafizi
Diterbitkan:  May 3, 2017 5:50 PM
Dikemaskini: 9:56 AM

Pemimpin muda PKR, Datuk Adam Rosly Abdullah, hari ini mengumumkan untuk bercuti daripada jawatan parti selepas dia didakwa di mahkamah baru-baru ini.

Adam Rosly yang dipilih sebagai ketua Pemuda PKR Ampang berkata, surat makluman mengenainya sudah dihantar kepada Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail.

Surat sama juga, katanya, dihantar kepada ketua cabang Ampang.

"Sementara itu saya akan terus membantu dan menyumbang dalam perjuangan menentang ketidakadilan serta pentadbiran menindas BN mengikut cara yang termampu.

"Saya juga komited meneruskan perjuangan suci PKR untuk mendapatkan Malaysia yang lebih baik.

"Saya akan kembali menyambung tugas bersama PKR selepas dibebaskan daripada tuduhan yang dikenakan pada saya," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Adam Rosly, 29, didakwa di Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur pada 21 April lalu.

Dia berdepan enam tuduhan membabitkan kesalahan memberi keterangan dan dokumen palsu kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

Hakim memutuskan 29 Mei ini untuk sebutan semula kes berkenaan.

Sementara itu dalam kenyataan sama Adam Rosly turut menempelak naib presidennya, Rafizi Ramli, yang didakwanya seolah-olah menunjukkan dia bersalah atas tuduhan yang dihadapi.

"Dia tidak menunjukkan rasa hormat kepada prinsip bahawa seseorang itu tidak bersalah kecuali dibuktikan sebaliknya.

"Komen Rafizi juga tidak wajar sama sekali kerana kes saya masih dibicarakan di mahkamah.

"Bebelannya mengenai saya berniat jahat dan didorong oleh agenda tidak wajar," katanya.

Tiga hari selepas didakwa, Rafizi berkata, PKR wajar menjauhkan diri daripada Adam Rosly terutama menjelang pilihan raya umum ke-14.

"Saya berharap seluruh kekuatan parti dari akar umbi ke peringkat pimpinan mengambil langkah untuk menjarakkan parti daripada kemelut peribadi seperti ini.

"PKR mesti dilihat tegas dan berpegang kepada piawai moral dan keamanahan yang jauh lebih tinggi berbanding parti-parti lain," katanya.

Hari ini seorang lagi Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar, mengumumkan jawatankuasa disiplin parti itu masih meneliti kes Adam Rosly.

Dua pemimpin yang diberi amanah melihat isu berkenaan, kata Nurul Izzah, ialah Timbalan Presiden PKR, Datuk Seri Azmin Ali, dan ketua wanita parti terbabit, Zuraida Kamaruddin.

Lihat Komen
ADS