Paling Popular
Terkini
story images
story images
story images
story images
story images

Ribuan orang membanjiri Kompleks Bunga Raya, Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA), bagi menyambut kepulangan wira dan wirawati negara dari temasya Olimpik Rio de Janeiro, Brazil, petang ini.

Mereka terdiri daripada jaguh perseorangan badminton negara Datuk Lee Chong Wei, beregu lelaki Goh V Shem, Tan Wee Kiong dan beregu campuran Goh Liu Ying, Chan Peng Soon, atlet terjun negara, Pandelela Rinong dan Nur Dhabitah Sabri.

Suasana di Kompleks Bunga Raya ini meriah kehadiran saudara mara atlet, peminat dan orang ramai yang dilihat tidak sabar menunggu ketibaan barisan pahlawan negara.

Mereka membawa bunga, hadiah dan sepanduk dengan ucapan tahniah ditujukan kepada atlet Olimpik.

Semua peminat yang hadir bersemangat menanti kepulangan wira negara yang mengharumkan nama Malaysia di pentas Olimpik Rio 2016 dengan masing-masing bersorak dan menyanyi lagu patriotik.

Sebelum itu pesawat yang membawa wira Olimpik negara menerima sambutan 'water sallute' di KLIA sebelum ke Kompleks Bunga Raya untuk menerima sambutan rasmi oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan isteri Datin Seri Rosmah Mansor.

Adik kepada Tan Wee Kiong, Tan Yun Ying, 15 berkata, dia tidak sabar menunggu ketibaan abangnya yang meraih pingat perak, baru-baru ini.

"Saya tak sabar yang ucap tahniah dan peluk dia. Saya tahu dia telah buat yang terbaik dan kami sekeluarga sangat berbangga.

"Hari ini saya bawa bunga untuk hadiahkan dan ucap tahniah kepadanya," katanya kepada Malaysiakini.

Semua atlet selamat tiba di KLIA kira-kira jam 2.10 petang tadi diiringi Menteri Belia dan Sukan Khairy Jamaluddin Abu Bakar serta Ketua Kontijen Olimpik Malaysia, Tan Sri Mohd Al-Amin Abdul Majid.

Pencapaian negara pada temasya Olimpik ini adalah pencapaian terbaik apabila membawa pulang empat perak dan satu gangsa.

Lihat Komen
ADS