Paling Popular
Terkini
mk-logo
Sukan
Skuasy: Sivasangari muncul juara remaja Asia

Pemain remaja negara, S. Sivasangari menepati ramalan selaku pilihan utama apabila muncul juara kategori wanita bawah 19 tahun (B-19) pada Kejohanan Skuasy Individu Remaja Asia (AJIC 2016) di Kuala Lumpur, hari ini.

Pemain berusia 17 tahun kelahiran Kedah itu mengambil masa 44 minit untuk mengalahkan pemain Jepun, Satomi Watanabe, 11-8, 11-7, 4-11 dan 11-9 pada final di Pusat Skuasy Nasional, Bukit Jalil, di sini.

Beliau yang ditemui pemberita selepas perlawanan tersebut berpuashati kerana dapat membalas dendam setelah kalah kepada lawannya itu pada Kejohanan Remaja Terbuka Pulau Pinang, tahun lepas.

"Saya seperti hilang fokus pada set ketiga sehingga membenarkan Watanabe menang pada set tersebut namun saya kembali menemui rentak permainan pada set terakhir untuk muncul juara," katanya.

Kemenangan tersebut adalah yang kelima untuk Sivasangari yang sudah memenangi empat kejuaraan tahun ini iaitu Piala SEA di Myanmar, Januari lepas, selain tiga kejohanan pada Jelajah Malaysia PSA di Melaka (Mac) dan dua lagi di Kuala Lumpur pada April lepas.

Selain Sivasangari, tiga lagi wakil negara turut merangkul kejuaraan Asia dalam kategori umur masing-masing iaitu Daniel Nurhaqiem Shahrul Izham dalam acara lelaki bawah 15 tahun (B-15) dan adik-beradik perempuan, Aifa Azman (wanita B-15) dan Aira dalam kategori wanita bawah 13 tahun (B-13).

-Bernama

Lihat Komen
ADS