Paling Popular
Terkini
mk-logo
Sukan
Jamal 'tawar diri' jadi presiden FAS
Diterbitkan:  Dec 31, 2016 5:54 PM
Dikemaskini: 10:27 AM

Ketua Gerakan Baju Merah, Datuk Seri Jamal Yunos menawarkan dirinya sebagai presiden Persatuan Bola Sepak Selangor (FAS) selepas Menteri Besar Selangor Datuk Seri Azmin Ali melepaskan jawatan itu semalam.

Perkara itu dinyatakan Jamal menerusi akaun Facebooknya hari ini.

“Setelah MB Selangor Datuk Seri Azmin Ali meletak jawatan Sebagai Presiden FAS. Hari ini 31 12 16 saya Datuk Seri Jamal Md Yunos menawarkan diri saya sebagai pengganti beliau. Jika tidak ada calon lain lagi setakat ini,” tulis Jamal di Facebooknya.

Tidak dapat dipastikan sama ada Jamal benar-benar serius atas tawaran itu atau sekadar berseloroh.

Sementara itu Malaysiakini mendapati terdapat dalam kalangan pengguna Facebook bersetuju sekiranya Jamal memikul tanggungjawab itu.

Antaranya, Nadzlie Awang Ali yang berkata "Kebaikan dan keburukan tetap ada pada setiap manusia tapi cuba kita pandang yang baik pula pada niat Dato Jamal Yunos.

"Mungkin FAS akan lebih baik di bawah kepimpinan beliau. Kita sama-sama tunggu dan lihat," tulisnya di ruangan komen Facebook milik Jamal.

Selain itu, Nong Hj Ibrahim pula berkata "Tahniah DS Jamal...seorang yang berani, lantang menyuarakan isu-isu panas...Kewangan mantap .. Connection dengan pemerintah kukuh. Ada gaya ..darah muda," katanya.

Bagaimanapun tidak kurang juga yang memperlekehkan 'niat' Jamal menerajui FAS.

"Terima kasih sekali lagi kerana sudi melakar senyuman di bibir ini. Teruskan dengan lawak anda. Anda mempunyai bakat lawak yang no 1 di planet," tulis Muhammad Nuh Adam.

Semalam Azmin serta dan Exco Pembangunan Generasi Muda dan Sukan Selangor Amirudin Shari membuat keputusan untuk tidak bersama FAS.

Azmin beliau membuat keputusan itu kerana mendakwa FAS dan pihak pengurusannya tidak berwibawa dan tidak komited dengan agenda perubahan demi menjamin kegemilangan bola sepak negeri Selangor.

Bagaimanapun Azmin berkata kerajaan negeri akan tetap memberikan sokongan kepada kemajuan sukan bola sepak Selangor melalui kaedah baru yang akan diputuskan kelak.

 

Lihat Komen
ADS