Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Sukan
Kumpulan pertama kenderaan rasmi KL2017 diterima

Jawatankuasa Pengelola Malaysia (MASOC) Sukan SEA ke-29 dan Sukan Para ASEAN ke-9 (Kuala Lumpur 2017) hari ini menerima kumpulan pertama kenderaan rasmi bagi kegunaan temasya itu daripada Naza Corporation Holdings Sdn Bhd (Naza).

Penyerahan 18 kereta model Peugeot 408, Peugeot 508 dan Traveller dilakukan Pengerusi Eksekutif Kumpulan Naza, SM Nasarudin SM Nasimuddin kepada Menteri Belia dan Sukan Khairy Jamaluddin.

Naza, penaja platinum bagi Kuala Lumpur 2017, menjanjikan keseluruhan 298 kenderaan untuk Kuala Lumpur 2017 bagi kegunaan ketua negara, menteri, chef de mission, pegawai sukan, atlet dan sukarelawan sepanjang temasya itu.

Baki 280 kenderaan akan diserahkan kepada MASOC kemudian.

Bercakap pada majlis itu, Khairy berkata tidak sampai 100 hari lagi Malaysia akan menjadi tuan rumah bagi atlet serantau untuk Sukan SEA dan Sukan Para ASEAN.

"Sudah tentu kami agak gemuruh tetapi pada masa sama teruja untuk mengalu-alukan atlet terbaik rantau ini, pegawai sukan, peminat serta pelancong ke negara ini.

"Sudah 16 tahun sejak kali terakhir negara menjadi tuan rumah temasya sukan terbesar Asia Tenggara, dan tentunya banyak perubahan berlaku sejak itu dan cabaran baharu menanti bagi penganjuran pada era digital ini. MASOC menyasarkan sifar kesilapan di temasya ini," katanya.

Khairy berkata MASOC bersama 17 jawatankuasa kecilnya telah menggandakan usaha sejak beberapa bulan lalu bagi persiapan Kuala Lumpur 2017, dan penerimaan kenderaan rasmi hari ini sangat membantu jawatankuasa pengangkutan.

- Bernama

Lihat Komen
ADS