mk-logo
Berita
Zaid Ibrahim: Amanah mesti jelas niatnya
Diterbitkan:  Jul 27, 2011 9:34 AM
Dikemaskini: 9:40 AM

Ketua Parti Kesejahteraan Insan Tanah Air (KITA), Datuk Zaid Ibrahim memohon kepada ahli parlimen Gua Musang supaya jelas dengan rancangan dan niat penubuhan NGO barunya, Angkatan Amanah Merdeka (Amanah).

"Saya lebih suka Tengku Razaleigh lebih tegas dan berterus terang mengenai rancangannya. Di negara ini, tidak ada jalan tengah dan pada masa yang sama mengharapkan impak pada pilihan raya,” kata Zaid yang mengulas pelancaran Amanah Jumaat lalu.

"Ini perlu, khususnya jika kita melihat dari segi transformasi politik. Seseorang itu sama ada bersama BN atau Pakatan Rakyat,” kata Zaid yang pernah berada di kedua-dua pihak.

NONE Amanah dilancarkan di Memorial Tunku Abdul Rahman di Kuala Lumpur pada 22 Julai.

Meskipun terdapat spekulasi bahawa Amanah akan menjadi platform Tengku Razaleigh untuk menjadi perdana menteri yang akan datang dan memastikan dirinya terus relevan berikutan pengaruhnya di Umno yang semakin merosot, Zaid berpendapat tindakan Amanah adalah “setulus hati”.

"Saya lebih condong melihat tindakan Amanah sebagai penganjur adalah luhur, mulia dan ikhlas. Mereka mahu mengingatkan orang ramai supaya tidak mengketepikan prinsip-prinsip di mana negara ini diasaskan,” katanya.

[Baca berita penuh]

Lagi berita seperti ini :
Paling Popular
Terkini