Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
'Lebih baik tonton Tanda Putera dari ceramah PAS'

Di hari-hari terakhir menjelang pengundian pilihan raya kecil Sungai Limau, BN kini memulakan tayangan filem kontroversi Tanda Putera di bilik gerakannya.

Ditayangkan dengan layar besar, buah tangan pengarah Shuhaimi Baba ditayangkan menggunakan sistem bunyi yang canggih sehingga dapat didengar hingga ke jalan raya berdekatan.

NONEIa ditayangkan di pusat operasi BN dan pondok yang kebetulan berdekatan dengan markas lawan mereka PAS.

Malaysiakini mengesan tayangan itu dibuat di Pekan Sungai Limau Dalam, sebuah kawasan majoriti Cina dengan kira-kira 1,800 pengundi.

Difahamkan, tayangan akan turut dibuat esok di Sekolah Kebangsaan Sungai Daun Tengah, yang terletak 4.7km dari Sungai Limau.

Bagaimanapun, Gerakan, yang disasarkan dalam beberapa insiden keganasan dalam filem itu tidak merasakan apa-apa masalah dengan langkah itu.

Ketua Pemuda Gerakan Tan Keng Liang (atas) mencadangkan pemilih di Sungai Limau menontonnya daripada mendengar ceramah PAS.

Antara lain, katanya, Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim gagal menetapkan pendiriannya berhubung pelaksanaan cukai barangan dan perkhidmatan (GST) dalam siri-siri ceramah mereka.

"Mereka berbolak balik dalam isu dan berbeza pendapat berhubung GST," kata Tan kepada Malaysiakini.

"Saya tidak nampak apa-apa salah dengan filem itu, Barangkali, dengan Umno menayangkannya, mereka dapat tarik undi buat calon."

[Baca berita penuh]

ADS