Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini

Bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berkata, beliau bersedia sekiranya ditangkap oleh pihak polis berhubung kehadirannya ke perhimpunan BERSIH 4 hujung bulan lalu.

Beliau juga berkata, akan memberikan kerjasama sekiranya polis memanggilnya untuk melakukan siasatan terhadapnya berhubung perkara itu.

"Itu hak mereka. Nak tangkap, tangkaplah," katanya ketika ditemui pemberita di Lapangan Terbang Sultan Abdul Aziz Shah, Subang.

Ditanya sama ada beliau menerima sebarang notis daripada polis, bekas perdana menteri selama 22 tahun itu berkata beliau hanya mengetahuinya melalui surat khabar.

"Saya baca di akhbar. Sudah tentu apabila polis panggil kita kena pergi. Itu adalah cara di Malaysia.

"Saya akan patuh," katanya lagi.

Tak perlu demo 16 Sept

Selain itu, ditanya mengenai Himpunan Rakyat Bersatu pada 16 September ini, Mahathir berkata perhimpunan itu tidak perlu dilakukan.

Malah, katanya, tindakan perhimpunan baju merah itu tidak perlu dilakukan kerana menyerupai perhimpunan di Bangkok, Thailand.

"Kenapa nak ada baju merah pula. Tak payahlah. Ini bukan soal kuning lawan merah macam di Bangkok. Ini kita punya masalah. Kita selesaikan sendiri," katanya lagi.

Mahathir merupakan individu yang paling lantang mengkritik pentadbiran Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak berikutan dakwaan skandal kewangan 1MDB dan sumbangan wang berjumlah RM2.6 bilion yang dimasukkan ke akaun peribadi ahli parlimen Pekan itu.

Beliau juga sebelum ini membuat kejutan dengan menghadiri perhimpunan BERSIH 4 pada 29 dan 30 Ogos lalu.

Kehadirannya itu dikatakan sebagai solidariti bersama rakyat yang mahukan Najib melepaskan jawatan sebagai perdana menteri.

Ekoran itu, Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar memberitahu bahawa bekas perdana menteri selama 22 tahun itu akan disiasat kerana hadir pada perhimpunan tersebut dan juga membuat ucapan serta dakwaan tertentu.

Lihat Komen
ADS