Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
Pembantu PM dakwa Muhyiddin kini jadi 'balaci' Anwar
Diterbitkan:  Sep 10, 2016 11:15 PM
Dikemaskini: 3:19 PM

Bekas perdana menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad terpaksa berpaling kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim setelah Tan Sri Muhyiddin Yassin kini menjadi 'itik tempang', dakwa Setiausaha Akhbar Perdana Menteri Datuk Seri Tengku Sarifuddin Tengku Ahmad.

"Saya tidak salahkan Mahathir atas tindakan terdesak terbaru ini.

"Apa lagi pilihan yang beliau ada, selepas kredibiliti presiden parti baru telah dimusnahkan oleh akuan berkanun mahkamah Nika Gee mahkamah.

"Inilah yang menjadikan Muhyiddin sebagai presiden itik tempang dengan segera, tidak efektif walaupun menjaga anak Mahathir, Datuk Seri Mukhriz Mahathir," kata beliau dalam kenyataan, malam tadi.

Tengku Sariffuddin merujuk kepada kes perceraian yang didakwa mengaitkan hubungan sulit dengan Muhyiddin yang dinafikan sekeras-kerasnya oleh bekas timbalan perdana menteri itu.

Tengku Sariffuddin berkata, pertemuan Mahathir dengan Anwar di mahkamah pada Isnin yang lalu adalah petanda bahawa Muhyiddin kini menjadi orang kedua kepada bekas ketua pembangkang yang kini dipenjarakan itu.

"Bukan sahaja Muhyiddin kini nombor dua dalam parti Mahathir dan oleh itu, presiden boneka perlu taat kepada segala perintah.

"Namun lebih daripada segala penghinaan ini, masa depan politik Muhyiddin kini bergantung kepada Anwar kerana beliau akan menjadi hanya mampu berkata 'ya' atau 'tidak' bagi menggembirakan Mahathir.

"Muhyiddin kini tunduk kepada Anwar," dakwanya.

[Baca berita penuh]

Lihat Komen
ADS