Paling Popular
Terkini
story images
story images
story images
story images
story images
mk-logo
Berita
Jangan ungkit soal mohon maaf Mahathir, kata anak Anwar

Tuntutan sesetengah pihak supaya bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad memohon minta maaf kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak perlu diungkit lagi.

Sebaliknya, kata anak perempuan kedua ketua umum PKR itu, Nurul Nuha Awar, isu berkaitan negara kini perlu diberi perhatian segera.

“Saya rasa isu itu tak perlu diungkit. Saya dah sebut dalam kenyataan sebelum ini bahawa kami akan sokong dengan apa-apa keputusan yang dibuat oleh papa dan itu penting.

“Isu itu saya rasa kita terus lihat ke hadapan dan ada reform agenda yang mereka sama-sama bersetuju antara papa dan Tun Mahathir, sekarang kita fokus ke hadapan dan apa yang terbaik negara,” katanya.

Nurul Nuha berkata demikian kepada pemberita selepas tayangan dokumentari dan Forum Bebas Anwar bersama anak-anak Anwar di Fluent Space, Kelana Jaya malam semalam.

Beliau mengulas mengenai kenyataan bersama Anwar dan Mahathir, Isnin lalu yang menentang Akta Majlis Keselamatan Negara (MKN).

Nurul Nuha sebelum ini menggesa supaya Dr Mahathir membuat permohonan maaf secara terbuka dan mengakui kesilapan lampau terhadap bapanya yang sedang meringkuk di penjara.

Anwar bagaimanapun sebelum ini ketika diajukan soalan berkenaan agak keberatan untuk menjawabnya namun menghargai bekas mentornya yang memberi sokongan terhadap usahanya mencabar akta mengenai MKN dan juga gerakan reformasi.

Nurul Nuha ketika ditanya apakah yang akan diminta sekiranya diberi ruang untuk bertemu dengan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak berkata beliau tetap akan menuntut pembebasan ayahnya.

Selain itu katanya, Najib perlu menjawab mengenai isu skandal 1MDB dan juga mendedahkan siapa sebenarnya Malaysia Official One (MO1) yang disebut oleh Jabatan Keadilan Amerika Syarikat (DOJ AS).

Lihat Komen
ADS