Paling Popular
Terkini
story images
story images
story images
story images
story images
mk-logo
Berita
Mohamad Sabu mohon maaf
Diterbitkan:  May 22, 2018 2:01 PM
Dikemaskini: 6:06 AM

Menteri Pertahanan, Mohamad Sabu memohon maaf atas kekhilafan kerana tidak berhenti memberi penghormatan kepada Panji-panji Batalion Pertama Rejimen Askar Melayu Diraja sewaktu pemeriksaan perbarisan Kawalan Kehormatan Utama di Kementerian Pertahanan pagi tadi.

Katanya, beliau sedia maklum berkenaan perkara tersebut seperti yang telah ditaklimatkan kepada dirinya, namun sebagai manusia biasa beliau juga tidak lari daripada melakukan kesilapan.

"Saya ingin memohon maaf di atas kekhilafan saya kerana tidak berhenti memberikan penghormatan kepada Panji-panji Batalion Pertama Rejimen Askar Melayu Diraja sewaktu pemeriksaan perbarisan Kawalan Kehormatan Utama di Kementerian Pertahanan pagi tadi.

“Memandangkan hari ini merupakan hari pertama saya di Kementerian Pertahanan, saya masih dalam proses memahami aspek protokol ketenteraan,” kata beliau di Facebook.

Mohamad memulakan tugas sebagai menteri pertahanan hari ini susulan kemenangan besar buat Pakatan Harapan pada pilihan raya umum 9 Mei lalu.

Menurutnya, beliau akan cuba melakukan yang terbaik demi Kementerian Pertahanan dan Angkatan Tentera Malaysia.

Pada sidang akhbar pertamanya sebagai menteri pertahanan, pagi tadi, Mohamad mengakui berasa gementar untuk memulakan tugas beliau.

Beliau juga mengakui canggung dengan kehidupan ‘berprotokol’ setelah dilantik memegang portfolio yang disifatkannya sebagai sangat penting itu.

Lihat Komen
ADS