Paling Popular
Terkini
mk-logo
Pengumuman
Membeli-belah Secara Maya melalui VR-Shopping – VI-Mall by One VR Malaysia
Diterbitkan:  Jul 5, 2021 10:21 AM
Dikemaskini: 2:21 AM

Pusat membeli-belah ditubuhkan dengan tujuan untuk merapatkan aktiviti social di antara ahli keluarga dan kawan-kawan. Ia merupakan satu destinasi yang pertama apabila kami ingin mencari makanan, mebeli barang ataupun melepak bersama ahli keluarga dan kawan-kawan. Tetapi, pada kebelakangan tahun ini, pembelian di pusat membeli belah ataupun kedai-kedai telah menunjukkan trend yang menurun disebabkan peningkatan di pembelian atas talian dan perasingan sengit para platform membeli-belah.

Menginjak masuk ke era teknologi, pengunaan teknologi di kalangan Millennials dan Gen Z amat tinggi disebabkan pembangunan dalam pengunaan alat-alat teknologi, telah meningkatkan interaksi sosial atas talian. Senario pusat membeli-belah yang kosong dengan kedai kosong menjadi semakin lazim, memandangkan kita sekarang menghadapi wabak global. Dengan jarak sosial menjadi normal baru, penguna mengurangkan interaksi fizikal, dan lebih suka membeli-belah dalam talian melalui platform membeli-belah. Disebabkan ini, Covid-19 telah mengubah kaedah membeli-belah runcit, memberi kesan buruk kepada perniagaan kedai runcit dan pusat membeli-belah

Virtual Reality (VR) yang biasa diguanakan dalam bidang permainan telahpun berkembang kepada bidang membeli-belah melalui VR-Shopping. Peningkatan kesedaran untuk jenama akan dicapai memalui kedai maya dengan penguna pada masa ini lebih suka berintaraksi dengan peruncit-perunit dengan cara yang lebih inovatif.

VI-Mall by One VR Malaysia merupakan satu pusat membeli-belah 3D yang membolehkan penguna menavigasi melalui persekitaran pusat membeli-belah yang disimulasikan, serta memcari produk informasi, dan membuat pembelian di dalam kedai maya tersebut. Penguna juga boleh berinteraksi dengan penguna lain di VI-Mall melalui fungsi sembang social. Hiburan juga merupakan salah satu ciri-ciri utama di VI-Mall ini. Penguna boleh menonton wayang di pawagam maya VI-Mall yang akan diperkenalkan pada masa yang akan datang.

One VR Malaysia juga akan melancarkan token maya, OVR Token. OVR Token akan digunakan di dalam semua ekosistem yang dilancarkan oleh One VR Malaysia. Ia dapat digunakan untuk membuat transaksi di ekosistem One VR Malaysia. Pemegang Token boleh mengumpul token ini untuk tujuan penghayatan nilai pada masa hadapan dan OVR Token juga akan berfungsi sebagai medium pertukaran. One VR Malaysia akan melancarkan rangkaian ekosistem yang menembusi kehidupan harian setiap penguna, dan OVR Token akan memainkan peranan penting.

VI-Mall kini tersedia untuk disewakan kepada pedagang yang ingin mengikuti tren V-Commerce dan pelabur yang mencari peluang pelaburan di dalam aset digital pada era pandemik ini yang ingin menyertai tren V-Commerce yang akan datang.

Pelabur VI-Mall secara automatik akan diberi token OVR TX, salah satu siri token crypto yang dilancarkan oleh One VR Malaysia. Selain itu, pembeli berpeluang memenangi token OVR TX untuk pembelian mereka melalui VI-Mall.

Untuk maklumat lebih lanjut, sila lawati https://www.onevrmalaysia.com/vi-mall untuk mendaftarkan minat anda sekarang.

ADS